Portret podwójny
„Portret podwójny” z cyklu „Granice”, abstrakcyjna kompozycja o minimalistycznym , geometrycznym charakterze. Wykorzystuje prostotę formy i ograniczoną paletę kolorów do przekazania treści.
Dwa, połączone w jeden, obiekty. Kompozycja dwóch ludzkich głów , połączonych ze sobą ciałem. Kształty są uproszczone, sprowadzone do podstawowych konturów, co daje efekt zarówno surowości, jak i elegancji. Oszczędne, zdecydowane zastosowanie linii i łuków, które tworzą symetrię i równowagę w kompozycji.
Seria „Granice” to szeroki cykl o penetracji granic. „Portret podwójny” zaś, to metafora zależności między jednostkami lub między człowiekiem a jego otoczeniem. Artysta porusza dosłownie i wprzenosni temat granic, naszych osobistych i społecznych identyfikacji, temat identyfikacji. To komentarz do dyskusji o tożsamości, ciele i przestrzeni osobistej. Użycie abstrakcji może sugerować próbę oddzielenia postaci od ich tradycyjnych kontekstów i zwrócenie uwagi na bardziej uniwersalne aspekty ludzkiej egzystencji.
Podsumowując, „Portret podwójny” z cyklu „Granice” to dzieło, które wywołuje refleksję nad naturą ludzkiej tożsamości, używając do tego celu bardzo ograniczonych środków wyrazu, co jest charakterystyczne dla współczesnej sztuki minimalistycznej Magdaleny.
| Cykl | Granice | 
| Rok ukończenia | 2024 | 
| Autor | Magdalena Nowatkowska | 
| Technika | Akryl na bawełnianym płótnie | 
| Rozmiar | 74 x 74 x 4 cm / 29.1 x 29.1 x 1.6 (framed) 70 x 70 x 2 cm / 27.6 x 27.6.7 x 0.8 (without frame) | 
| Numer inwentarzowy | G108 | 
| Dostępność | W kolekcji prywatnej | 
| Cena |  | 











































































































































































































