W labiryncie ciał III
“W labiryncie ciał III” Magdaleny Nowatkowskiej kontynuuje dialog
na temat granic i cielesności, wykorzystując motyw labiryntu jako metaforę złożoności ludzkiego doświadczenia. Kompozycja jest skonstruowana z prostych linii
i powtarzalnych form, które razem tworzą coś w rodzaju krajobrazu lub mapy, tytułowego labiryntu.
Linie te, choć z pozoru proste, mogą prowadzić wzrok widza na wielokrotnie zmieniające się ścieżki, sugerując w ten sposób nielinearny charakter ludzkiej natury i doświadczeń.
Brak wyraźnej postaci ludzkiej
jest tu istotny — to, co mogłoby
być interpretowane jako „ciało”,
jest przedstawione abstrakcyjnie, przez przestrzeń ograniczoną liniami. Kolorystyka się do ludzkiego ciała. Kolor ramy obrazu dodaje kontrastu
i podkreśla jej zawartość, jednocześnie stanowiąc granicę i mody między dziełem a światem zewnętrznym.
Labirynt jest miejscem poszukiwania, często związanym z wewnętrzną podróżą i transformacją.
W kontekście „cielesności” może symbolizować próbę zrozumienia
i akceptacji własnego ciała jako części tożsamości, której nie da się łatwo zdefiniować ani ograniczyć. Tytuł cyklu „Granice” może sugerować zainteresowanie tym, co dzieli i co łączy, zarówno w sensie dosłownym,
jak i metaforycznym.
Nowatkowska, tworząc ten obraz, prawdopodobnie zachęca odbiorców
do refleksji nad własnymi granicami — zarówno fizycznymi, jak i psychicznymi. Obraz może przemawiać do tych, którzy szukają własnej drogi w labiryncie społecznych oczekiwań, norm i własnych pragnień. Jest to praca, która wymaga od widza czasu na kontemplację
i pozwala na wiele indywidualnych interpretacji.
| Cykl | Granice | 
| Rok ukończenia | 2024 | 
| Autor | Magdalena Nowatkowska | 
| Technika | Akryl na bawełnianym płótnie | 
| Rozmiar | 54 x 54 x 4 / 21.3 x 21.4 x 1.6 (w ramie) 50 x 50 x 2.3 cm / 19.7 x 19.7 x 0.8 (bez ramy) | 
| Numer inwentarzowy | G096 | 
| Dostępność | dostępny | 
| Cena |  | 











































































































































































































